flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

АНАЛІЗ

НАДХОДЖЕННЯ ТА РОЗГЛЯДУ

ЗВЕРНЕНЬ ГРОМАДЯН ЗА 2019 РІК

 

  1. Організація та ведення роботи зі зверненнями громадян здійснюється на підставі Конституції України (ст.40), Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996р., Закону України «Про статус народного депутата України», Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднання громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої Постановою КМУ від 14.04.1997 року №348 – (далі – Інструкція з діловодства за зверненнями громадян).
  2. Кожне звернення громадян реєструється у відповідному розділі комп’ютерної програми документообігу загальних судів з привласненням відповідного номера, індексу та категорії звернення, а також журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян з привласненням відповідного номеру, коду та категорії.

         До провадження Жовтневого районного суду м. Харкова за 2019 рік (з 02 січня 2019 року до 28 грудня 2019 року) надійшло 52 звернення громадян з них 31 заява та 21 скарга, що є меншим ніж в попередньому періоді за 2018 рік, надійшло 67 звернень громадян ( 41 заява та 26 скарг).

          Головними причинами звернень громадян з заявами та скаргами до суду в  аналізуємий період часу є:

 

За вказаний період 2019 року надійшло всього 21 скарга, що становить меншу кількість таких скарг, які надійшли у попередньому аналізованому періоді (у 2018 році - 26 скарг), також і менше заяв, що надійшли за вказаний період, а саме 31 заява (у 2018 році – 41 заява). Збільшилась кількість скарг на дії суддів – 5 скарг, а (у 2018 році – 4 скарги).

На тривалий не розгляд справи і тяганину при розгляді, у 2019 році надійшло 3 скарги що є меншим у порівнянні з попереднім звітним періодом (у 2018 році 2 скарги).

Слід зазначити, що керівництвом суду вживаються всі можливі заходи для вирішення питань громадян, а також для уникнення письмових звернень з їх боку, за для чого заявникам надається усна допомога та відповідні роз’яснення. Майже переважна численність звернень надходить поштою або подається безпосередньо до канцелярії суду.

Необхідно підкреслити, що кількість звернень громадян до суду за 2019 рік у порівнянні з 2018 роком зменшилась, мають місце випадки неодноразового надходження заяв і скарг від одних і тих самих громадян. Так лише від одного Нікітенко П.І. протягом 2019 року надійшло – 7 заяв, 10 скарг, 28 інформаційних запитів про доступ до публічної інформації; Дорошенко О.П. – 4 заяви, 1 скарга; Лиманського О.П. - 27 інформаційних запитів про доступ до публічної інформації.

Як правило, такі звернення мають схожий зміст, не суттєві по своєму змісту. Проте, відповідно до інструкції з діловодства за зверненнями громадян всі вони підлягають реєстрації та обов’язковому розгляду, даний факт спричиняє завищену кількість звернень в цілому.

Щодо обґрунтованості та доцільності зауважень, викладених у зверненнях громадян, слід зазначити, що здебільшого вони не відповідають дійсності, нерідко заявники обвинувачують суддів та працівників апарату суду за надуманими мотивами, посилаючись при цьому на недостовірні факти.

Слід зауважити, що також мають місце звернення громадян, які не належать до компетенції розгляду судом, оскільки зміст таких звернень стосується працівників Національної гвардії України, які здійснюють охорону приміщень суду, та тому у відповідності до ст. 7 ЗУ «Про звернення громадян» надсилаються за належністю.  

Однак, мають місце і обґрунтовані скарги. Так, наприклад громадянин Нікітенко П.І. звернувся до суду зі скаргою на те, що колишній працівник суду Труханович Я.О. перебував у приміщенні суду, а саме у приймальні судді Макарова В.О., за робочим місцем помічника судді Наконечного Б.В.

Як вбачається, з пояснень помічника судді Наконечного Б.В., дійсно 01.03.2019 (колишній працівник суду) Труханович Я.О. знаходився у кабінеті № 4, а саме у приймальні судді Макарова В.О.

Наконечний Б.В. перебуваючи в той час у кабінеті судді Макарова В.О., не мав фізичної змоги слідкувати за пересуванням Трухановича Я.О. в приймальні суді, причини перебування останнього за робочим місцем помічника суді, Наконечному Б.В. не відомі. На робочому місці Наконечного Б.В. не знаходилось процесуальних документів та справ, службовий комп’ютер знаходився в режимі очікування.

З аналогічною скаргою гр. Нікітенко П.І. звернувся до ТУДСА у Харківській області.

За результатами розгляду даної скарги, до суду надійшов лист ТУДСА у Харківській області щодо належної організації роботи суду. Керівником апарату суду на нараді працівників апарату суду зроблено зауваження всьому колективу апарату суду щодо недопустимості перебування сторонніх осіб  на робочих місцях працівників апарату суду із попередженням про застосування відповідних заходів, у разі виявлення вищевказаних фактів.

На оперативних нарадах працівників суду постійно обговорюються та аналізуються причини надходження звернень громадян, також проводиться моніторинг причин, які породжують надходження звернень, скарг, на роботу суду, не дотримання установлених чинним законодавством термінів розгляду звернень громадян.

Вживаються заходи, щодо недопущення надання неоднозначних, необгрунтованих або неповних відповідей, порушення строків, установлених законодавством, безпідставної передачі розгляду звернень іншим органам.

Голова суду робить зауваження стосовно більш відповідального та ретельного ставлення працівників апарату суду до посадових обов’язків, та звертає особливу увагу на вжиття всіх можливих заходів з боку працівників апарату суду, що сприяють задоволенню обґрунтованих вимог громадян.

За звітний період у термін до 5 діб розглянуто 24 звернення, до 15 діб – 25 звернень, до 30 – 2 звернення, та до 45 діб – 0 звернень.

Звернень громадян, розглянутих з порушенням строків, встановлених Законом України «Про звернення громадян» немає.

За звітний період часу відповідно до Закону «Про доступ до публічної інформації» надійшло 98 запитів про надання інформації.

Всі інформаційні запити отриманні в порядку визначеному вищевказаним законом  розглянуто своєчасно, а саме протягом п’яти робочих днів.

Інформаційних запитів, які розглянуті з порушенням строків немає. 

 

                          ВИСНОВКИ ТА ПРОПОЗИЦІЇ:

  1. Даний аналіз щодо роботи зі зверненнями громадян, а також статистичний звіт про розгляд звернень громадян за 2019 рік (у порівняні з 2018 роком) обговорити на оперативній нараді всіх працівників апарату суду.
  2. Регулярно аналізувати стан розгляду звернень громадян, які надійшли до суду.
  3. Звернути увагу суддів на необхідність вжиття додаткових заходів щодо виключення тяганини, а також недопущення інших процесуальних порушень при розгляді кримінальних та цивільних справ відносно яких надходять скарги, а також інших працівників апарату суду – необхідність належного здійснення прийому громадян, дотримання правил трудової дисципліни при виконанні своїх службових обов’язків та необхідність своєчасної відправки поштової кореспонденції для виклику сторін в судове засідання, додержання правил Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополі, Апеляційному суді АРК та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ.
  4. Консультанту суду, на якого покладено обов’язок щодо ведення роботи зі зверненнями громадян, посилити контроль за своєчасним та належним вирішенням скарг, а також вжити додаткові заходи щодо усунення недоліків при розгляді скарг та заяв громадян.