flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

 

 

АНАЛІЗ

НАДХОДЖЕННЯ ТА РОЗГЛЯДУ

ЗВЕРНЕНЬ ГРОМАДЯН ЗА 2021 РІК

 

 

  1.      Організація та ведення роботи зі зверненнями громадян здійснюється на підставі Конституції України (ст.40), Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996р., Закону України «Про статус народного депутата України», Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднання громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої Постановою КМУ від 14.04.1997 року №348 – (далі – Інструкція з діловодства за зверненнями громадян).
  2.   Кожне звернення громадян реєструється у відповідному розділі комп’ютерної програми документообігу загальних судів з привласненням відповідного номера, індексу та категорії звернення, а також журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян з привласненням відповідного номеру, коду та категорії.

          До провадження Жовтневого районного суду м. Харкова за 2021 рік (з 04 січня 2021 року до 31 грудня 2021 року) надійшло 74 звернення громадян з яких 58 заяв та 16 скарг, що є більшим  ніж в попередньому періоді за 2020 рік, надійшло 55 звернень громадян ( 37 заяв та 19 скарг).

            Головними причинами звернень громадян з заявами та скаргами до суду в  аналізуємий період часу є :

 

 

За вказаний період 2021 року надійшло всього 16 скарг, що становить меншу кількість таких скарг, які надійшли у попередньому аналізованому періоді ( у 2020 році - 19 скарг), проте заяв надійшло за вказаний період більше, а саме 58 заяв ( у 2020 році – 37 заяв). Зменшилась кількість скарг на дії суддів – 6 скарг, а (у 2020 році – 8 скарг).

На тривалий не розгляд справи і тяганину при розгляді, у 2021 році надійшло 2 скарги що є незначно змінним у порівнянні з попереднім звітним періодом (у 2020 році 3 скарги).

Слід зазначити, що керівництвом суду вживаються всі можливі заходи для вирішення питань громадян, а також для уникнення письмових звернень з їх боку, за для чого заявникам надається усна допомога та відповідні роз’яснення. Майже переважна численність звернень надходить поштою, електронною поштою або подається безпосередньо до канцелярії суду.

Необхідно підкреслити, що кількість звернень громадян до суду за 2021 рік у порівнянні з 2020 роком збільшилась, мають місце випадки неодноразового надходження заяв і скарг від одних і тих самих громадян. Так лише від одного  Нікітенко П.І. протягом 2021 року надійшло – 15 заяв, 6 скарг, 27 інформаційних запитів про доступ до публічної інформації; Лиманської О.Ю. – 8 заяв, 31 інформаційний запит про доступ до публічної інформації; Середи Е.О. – 7 заяв, 1 скарга, 3 інформаційних запити про доступ до публічної інформації.

Як правило, такі звернення мають схожий зміст, не суттєві по своєму змісту. Проте, відповідно до інструкції з діловодства за зверненнями громадян всі вони підлягають реєстрації та обов’язковому розгляду, даний факт спричиняє завищену кількість звернень в цілому.

Щодо обґрунтованості та доцільності  зауважень, викладених у зверненнях громадян, слід зазначити, що здебільшого вони не відповідають дійсності, нерідко заявники обвинувачують суддів та працівників апарату суду за надуманими мотивами, посилаючись при цьому на недостовірні факти.

Слід зауважити, що також мають місце звернення громадян, які не належать до компетенції розгляду судом, оскільки зміст таких звернень стосується працівників Служби судової охорони, які здійснюють охорону приміщень суду, та тому у відповідності до ст. 7 ЗУ «Про звернення громадян» надсилаються за належністю.  

Однак, мають місце і обґрунтовані скарги. Так, наприклад адвокат Коссе Є.К. звернувся до суду зі скаргою від 22.01.2021 щодо несвоєчасної видачі копії рішення суду по справі.

А саме, 03.01.2021 року о 16 годині 22 хвилини на електронну адресу суду надійшов лист від адвоката Коссе Є.К., який містив чотири вкладення.

У відповідності до вимог Положення про порядок використання ресурсів локальної обчислювальної мережі в Державній судовій адміністрації України, територіальних управліннях Державної судової адміністрації України, місцевих та апеляційних судах загальної юрисдикції, затвердженого наказом ДСА України від 04.12.2013 № 164, вимоги до комп'ютерних програм, що використовуються в ДСА України, ТУ ДСА України або Суді, визначаються виходячи з необхідності забезпечення виконання покладених на них завдань та з урахуванням технічних параметрів наявних комп'ютерів, навичок роботи Користувачів з такими програмами та можливих витрат у разі переходу на інші комп'ютерні програми аналогічного призначення.

 У Жовтневому районному суді м. Харкова, як і в інших судах, для перевірки підписів файлів використовується АЦСК КНЕДП ІДД ДПС.

05.01.2021 головним спеціалістом було здійснено перевірку вищезазначених файлів за допомогою АЦСК КНЕДП ІДД ДПС. Сертифікат не було знайдено, на підставі чого даний лист не оброблявся. Головний спеціаліст суду звернувся за консультацією до представників регіональної служби підтримки в Харківській області управління координації регіональних підрозділів департаменту координації регіональних підрозділів та підтримки робочих місць Державного підприємства "Інформаційні судові системи", після погодження з якими 22.01.2021 головним спеціалістом суду було розшифровано та відкрито вищезазначені файли за допомогою офіціального сервісу «ДІЯ» за посиланням https://ca.diia.gov.ua/verifV та зареєстровано працівниками канцелярії суду.

Тому, лише 25.01.2021 працівниками кримінальної канцелярії суду було направлено відповідь на заяву адвоката від 03.01.2021.

Керівником апарату суду було попереджено відповідальних осіб на суворому дотриманні положень посадових інструкцій, вимог Положення про порядок використання ресурсів локальної обчислювальної мережі в Державній судовій адміністрації України, територіальних управліннях Державної судової адміністрації України, місцевих та апеляційних судах загальної юрисдикції, затвердженого наказом ДСА України від 04.12.2013 № 164 та Інструкції з діловодства у місцевих та апеляційних судах України затвердженої наказом ДСА України від 20.08.2019 № 814 ( із змінами та доповненнями).

На оперативних нарадах працівників суду постійно обговорюються та аналізуються причини надходження звернень громадян, також проводиться моніторинг причин, які породжують надходження звернень, скарг, на роботу суду, не дотримання установлених чинним законодавством термінів розгляду звернень громадян.

Вживаються заходи, щодо недопущення надання неоднозначних, необгрунтованих або неповних відповідей, порушення строків, установлених законодавством, безпідставної передачі розгляду звернень іншим органам.

Голова суду робить зауваження стосовно більш відповідального та ретельного ставлення працівників апарату суду до посадових та функціональних обов’язків, дотримання  працівниками апарату суду Правил поведінки працівника суду та звертає особливу увагу на вжиття всіх можливих заходів з боку працівників апарату суду, що сприяють задоволенню обґрунтованих вимог громадян.

За звітний період у термін до 5 діб розглянуто 31 звернення, до 15 діб – 36 звернень, до 30 – 7 звернень, та до 45 діб – 0 звернень.

Звернень громадян, розглянутих з порушенням строків, встановлених Законом України «Про звернення громадян» немає.

За звітний період часу відповідно до Закону «Про доступ до публічної інформації» надійшло 103 запити про надання інформації.

Всі інформаційні запити отриманні в порядку визначеному вищевказаним законом  розглянуто своєчасно, а саме протягом п’яти робочих днів.

Інформаційних запитів, які розглянуті з порушенням строків немає. 

 

 

 

                          ВИСНОВКИ ТА ПРОПОЗИЦІЇ:

 

  1. Даний аналіз щодо роботи зі зверненнями громадян, а також статистичний звіт про розгляд звернень громадян за 2021 рік (у порівняні з 2020 роком) обговорити на оперативній нараді всіх працівників апарату суду.
  2. Регулярно аналізувати стан розгляду звернень громадян, які надійшли до суду.
  3. Звернути увагу суддів на необхідність вжиття додаткових заходів щодо виключення тяганини, а також недопущення інших процесуальних порушень при розгляді кримінальних та цивільних справ відносно яких надходять скарги, а також інших працівників апарату суду – необхідність належного здійснення прийому громадян, дотримання правил трудової дисципліни при виконанні своїх службових обов’язків та необхідність своєчасної відправки поштової кореспонденції для виклику сторін в судове засідання, додержання правил Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України, затвердженої наказом ДСАУ від 20.08.2019 № 814 (зі змінами).
  4. Консультанту суду, на якого покладено обов’язок щодо ведення роботи зі зверненнями громадян, посилити контроль за своєчасним та належним вирішенням скарг, а також вжити додаткові заходи щодо усунення недоліків при розгляді скарг та заяв громадян.